sunnuntai 1. helmikuuta 2015

Olen koukussa sarjaan!


Ja kyllä, tälläkertaa en puhu kirjasarjasta, vaan tv-sarjasta. Kyseessä on Netflixin sarja, Orange is the new black. Minulla ei Netflixiä ole, mutta isäni oli kiinnostunut sarjasta, ja ostanut sen dvd:llä. Kun hän oli katsonut tämän ensimmäisen tuotantokauden läpi, sain minäkin tämän lainaan. Onneksi!

Hankin Helsingin kirjamessuilta omaan hyllyyni Orange is the new black kirjan, josta olen blogannut täällä. Ihastuin kirjassa kerrottuun tarinaan, ja sen takia sarja alkoi kiinnostaa minua entistä enemmän. Nyt kuitenkin olen  vasta löytänyt kunnolla aikaa paneutua tähän mahtavaan sarjaan, ja täytyy tunnustaa, olen aivan koukussa.

Vasta kaksi jaksoa katsottuna, ja täytyypä tunnustaa, että mahtavia näyttelijäsuorituksia tämä sarja on täynnä. Taylor Schilling näyttelee sarjassa pääosaa, naisvankilaan vuodeksi joutuvaa Piper Chapmania. Hän joutuu vankilaan kymmenen vuotta sitten tehdystä rikoksesta, huumerahojen salakuljetuksesta. Rikos vanhenisi kahdessatoista vuodessa. Kaikki on tälle aivan tavalliselle naiselle vankilassa uutta ja ihmeellistä, ja hän joutuukin hauskoihin -ja samalla kauheisiin- tilanteisiin muiden vankien kanssa. Piperille käy onneton tuuri - hänen entinen tyttöystävänsä Alex, jolle hän rahoja aikoinaan kuljetti, on samassa vankilassa. Alexia näyttelee esimerkiksi 70's showsta tuttu Laura Prepon.

Tuntuu mahtavalta, että edessä on vielä paljon katsottavaa. Sarjasta on tehty toinenkin tuotantokausi, jota ei vielä ole saatavilla dvd:llä, mutta varmaankin senkin vielä käsiini saan. Vaikka rakastankin lukemista, tuntuu ihanalta välillä laskea tunniksi kirja käsistään, ja katsoa sarjaa, jonka aikana ei voi edes kuvitella vilkuilevansa kirjaa. Tätä on tv viihde parhaimmillaan!

Suosittelen, suosittelen. Jos ette käytä Netflixiä, ettekä saa sarjaa käsiinne, niin lukekaa kirja!

5 kommenttia:

  1. Olen pitkällä sairaslomalla kädestäni, ja otin sen takia Netflixin käyttöön. Niinhän siinä kävi, että täällä ollaan koukussa ihan samaan sarjaan. Löytyy sieltä kyllä muitakin koukuttavia....

    VastaaPoista
  2. Itsekin koukutuin, ja molemmat tuotantokaudet katsottu. Kirjaa en saanut luettua, se lähti jotenkin tahmeasti käyntiin...

    VastaaPoista
  3. Itselläni on Netflix, joten voisin hyvinkin vilkaista tuota sarjaa. :) En ole pitkään aikaan löytänyt tv-sarjaa johon olisin jäänyt kunnolla koukkuun.

    VastaaPoista
  4. Tuota sarjaa en olekaan vielä katsonut, voisipa kurkistaa. Sillan molemmat kaudet tuli tsekattua (eka kausi oli todella hyvä) ja nyt olen Twin Peaksin ihmeellisessä maailmassa. En ole aiemmin uskaltanut katsoa sitä.

    VastaaPoista
  5. Minulla on tuo kirja ja aloitin sen, mutta olipas pikästyttävä...joten jatkan ehkä ensi kesänä...aika moni on kehunut tv-sarjaa :) Voi olla, että kirja on sarjana parempi.

    VastaaPoista

Lukutoukka ilahtuu kommentistasi!